donderdag 2 oktober 2008

Vakantie Italië

Lieve mensen,

Twee maanden sinds mijn vorige post alweer. Wat gaat de tijd toch snel! Een flinke twee maanden terug werkte ik nog bij MEE Rotterdam en trachtte ik hier mijn georganiseerde chaos op geheel eigenwijze wijze inzichtelijk te maken voor mijn opvolger. Poeh hé, dat was me een klus! Ondertussen waren Joost en ik druk in de weer met de voorbereidingen voor onze vakantie (lees: inkopen doen). Inmiddels, tja, heeft MEE me (naar ik verwacht) vervloekt, zit onze vakantie er op en ben ik aan de studie begonnen. SODEJU! Maar dat komt allemaal later, ...want eerst: de vakantie!

Met ons auto'tje genaamd "Deukie" reden Joost en ik 4 augustus richting buitenland. Nog niet echt een heel concreet idee waarnaartoe, maar ergens rond de grens Frankrijk-Duitsland besloten we om een nachtje te kamperen in het Zwarte Woud. God, ik vraag me af hoe iemand zo'n duistere naam bedacht voor zo'n lieftallig landschap. Maar inmiddels weet ik dat deze naam door de Romeinen bedacht is en dat zij op een andere en wellicht meer duistere plek kampeerden dan wij deden. Das Schwarzwald, jawohl! We stonden in het dorpje Badenweiler. 's Avonds een klein wandelingetje gemaakt naar het -beroemde, ...schijnt- Kuuroord en 's morgens aten we het lekkerste brood ever! Ik vond Duitsland erg leuk! Ik ben eigenlijk nooit verder gekomen dan grote steden als Berlijn en Munchen en hierdoor had ik een beetje het idee gekregen dat Duitsland vergelijkbaar was met Nederland. Dan merk je ineens, door in zo'n dorpje rond te struinen, dat Duitsland toch wel degelijk een heel ander land is. De natuur, de bepaalde rust en ongedwongenheid die er heerst. Heel mooi eigenlijk!
We reden de volgende morgen door naar Zwitserland, brachten de middag door in het prachtige Bern en kampeerden de dagen erop bij Interlaken tussen twee prachtige meren (en aten wederom het lekkerste brood ever!). Interlaken ligt middenin de Alpen en, ondanks de regenbuien en soms de kou, heerst er een héérlijk klimaat!
Een paar dagen later zaten we in Italië (gereden via de Sustenstrasse en de Gotthardpas!) en hier hebben we de resterende weken doorgebracht. Een klein overzichtje:
- San Felice del Benaco, aan het Gardameer
- dagje Verona
- Sovicille in Toscana!!!
- DagjeS Sienna
- wijnproeven bij Dievole
- De Abdij van San Galgano
- de Adriatische kust! (Pesaro)
En toen met een enorme omweg, via west-Italië en Frankrijk (paar nachtjes bij pa en ma) terug naar Nederland. Stand op de teller? 6000 (!!!) kilometer!

Foto's

We zijn nu alweer een dikke maand thuis dus het vakantiegevoel is inmiddels verdwenen, maar we kijken terug op een fantastische vier weken! We hebben een heel fijne, relaxte vakantie gehad. Alles zat mee; ...de auto, het weer, de campings, het eten (!!!) etc, maar het was vooral heel fijn om samen on the road te zijn. De afgelopen jaar is erg dynamisch geweest door mijn verhuizing, het plan om samen te gaan wonen -gevolgd door de verhuizing van Joost en de aanschaf van nieuwe spullen - en de voorbereidingen voor de studie. Nu staat alles op de rails en de vakantie was een symoblische start van ons nieuwe leventje samen. Joost en ik zijn een heus team! :)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoera, je hebt weer geblogged.. gelukkig maar. begon het al te missen hoor ha ha.

Gaaf he Italie, wij gaan volgend jaar ook weer hoor, denkelijk weer richting Garda. San Felice del Benaco, Verona, Adriatische kust zijn wij ook geweest.

Succes met je studie, groeten aan Joost en tot gauw maar weer.
xxx
Kris

Anoniem zei

Leuke foto's, Karin! Ik zie jullie op bijna elke foto lachen!

Gaan snel bijkletsen!

Knuf,
Chantal