maandag 12 mei 2008

Volendam en Edam



Volgens het KNMI was het vandaag de warmste pinksterdag in 23 jaar tijd! Bijna 26 graden werd het (in 1985 werd het 28,5 graden) en het was loeiheet. Poeh zeg! :)
Terwijl de rest van Nederland aan lag te bakken op het balkon/in de tuin of zichzelf alvast gaar stoomde in de file op weg naar Kijkduin of Scheveningen besloten Joost en ik een kijkje te nemen in Volendam aan het IJsselmeer. Volendam?! Hoe kom je in godsnaam in Volendam terecht of überhaupt op het absurde idee?! .., hoor ik mensen denken, maar dit kleine gezellige dorpje is eigenlijk reuzeleuk en hartstikke toeristisch! Haringhappers vanuit het hele land en busladingen vol Japanners met blitse en flitsende camera's liepen er in het rond! Joost en ik hebben door de straatjes en over de dijk gedarteld totdat wij Volendam wel zat waren en vervolgens reden we door naar Edam. Edam van de kaas, jawel! De kaasmarkt deed het vandaag helaas niet, maar als vergelijkbaar alternatief maakten we een wandelingetje op het kerkhof van Edam..
En zie hier, ...de kater van Edam! Hij vond mij lief! :)



En mijn blije lief.. <3

Geen opmerkingen: