dinsdag 22 juli 2008

Buena Vista!

Afgelopen vrijdag kreeg mijn vader dan eindelijk zijn vaderdagcadeau! Met de hele familie zijn we naar De Waerdse Tempel in Heerhugowaard afgereisd om daar het Buena Vista concert bij te wonen. En het was grandioos, een heus feest en een heel leuke avond! :)
Onderweg zijn we gestopt bij dat amazing foodcomplex langs én boven de snelweg richting Amsterdam. Misschien ken je 't, ...er zit een Burger King, Macdonald's, KFC, La Place en je kunt er wokken, steaken en barbeknoeien. Whatever. Wij hebben allemaal een kippie op bij KFC, ...en toen nog ijs van de King!
Het concert was fantastisch! Joost had ze eerder gezien tijdens North Sea Jazz, maar voor de rest van ons was het nieuw. Samen met Erik en Joost stond ik helemaal vooraan, -dichterbij kon simpelweg niet-, en daardoor hadden we continu contact met de band! De band was trouwens heel groot, bestond uit één zanger en twee zangeressen en verder uit tientallen blazers, toetsen, drums en gitaren. Als klap op de vuurpijl werd Joost het podium opgevraagd om te dansen (salsa, uiteraard) met de jongste zangeres en dat deed hij met volle overgave en zonder enige aarzeling. Lachen, mijn liefie ineens on stage! Ook Erik was de pineut toen diezelfde zangeres tijdens een flirterig, langzaam nummer vooraan het podium neerhurkte op zoek naar de hand van een man om het plaatje compleet te maken. Ik was uiteindelijk degene die vrijwillig deelnam aan een polonaise door de hele zaal, eindigend op, jawel, het podium. Haha, en dan sta je daar ineens voor een zaal met 800 man je danspasjes uit te voeren. Ik ging al het hele concert uit mijn dak, maar op dat moment supreme ben ik ineens mijn gevoel voor ritme kwijt! :)

Zaterdag ben ik met Sija en Joost naar Gay Palace gegaan (wederom een fantastische avond) en de hele zondag hebben we gaar en wat na-katerend doorgebracht. Dat zijn eigenlijk de allerbeste zondagen: uitslapen, wakker worden (en enigzins een kater ervaren, nog een beetje uitslapen), ontbijten en douchen en de rest van de dag rondstruinen en koffie drinken. Zo'n zondag kook je NOOIT en te nimmer, maar bestel je gewoon lekker lui eten vanaf de bank. Punt. We zijn die dag even langs Ahoy gegaan om daar de mislukte Mystic Fair bij te wonen. Concert gezien van A New Dawn (O mijn god, hoe durven die gasten zichzelf on stage te vertonen?! STOP nu onmiddelijk met spelen, ...stoooooooop, please!) en van The Dreamside (was dan weer erg leuk!).
Die avond zijn Joost en ik langs De Griek (vanaf nu een begrip in ons leven) gegaan, hebben we de halve lijst voorafjes van de menukaart besteld om mee naar ons huisje te nemen. We hebben heerlijk samen op de bank gelegen, dvdtje aan en de salontafel -beladen met Griekse (lekkere!) hapjes- helemaal naar ons toe getrokken. Het leven kan zo heerlijk zijn! :)
Op naar volgend weekend!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

hoi lieffie,

ik vond Buena Vista zeker super, het was een heel gezellig avondje en ik weet zeker dat ook je pa enorm heeft genoten.
liefs

Anoniem zei

A New Dawn is heel erg, ja. En Mystic Fair heb ik maar overgeslagen. Als je echt een leuk event wilt zien, moet je volgend jaar mee gaan naar CastleFest. Kus, Chantal